dag 2 en 3 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Alex Kampen - WaarBenJij.nu dag 2 en 3 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Alex Kampen - WaarBenJij.nu

dag 2 en 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alex

08 September 2008 | Japan, Tokio

Hallo alweer. Nou, 2 dagen in Tokyo en een klein superheldenteam heeft zich gevormd. Voor elke taal hebben we iemand gevonden: Een Belg (nou ja..)Bastiaan, een Brit, Jim, en een Japanner, Mayumi (ofzo >.<;;). Ze zijn ook nog eens vegetariers en ze kennen goede restaurants. Ze zijn nu alweer weg, maar dag twee hebben we met hen doorgebracht. Hoe we hen ontmoet hebben? We liepen met zijn 3en Akihabara binnen, en het eerste wat er gebeurt is dat we aangehaald worden door een hele filmcrew die Japans sprekende buitenlanders wil interviewen! Michiel en ik moesten wat brabbelen (overigens wordt het betreffende programma door 1000000 Japanners bekeken en wordt het 2 keer uitgezonden TT) over onze favo Japanse woorden in een microfoon met een blauwe vogel erop, en TIJMEN vonden ze zo'n gigantische otaku dat ze hem nog wat verergerd hebben, in een anime winkel met ingefluisterde woordjes over hoe geweldig zijn favo anime wel niet zijn xD. Ook die andere westerlingen waren daar voor de interviews, en we gingen met hem (op kosten van de crew) vegetarische curry eten terwijl Tijmen zijn interview had. Daarna hebben ze ons meegenomen naar een feest met keiharde muziek en een aantal knuffelige (vooral vrouwelijke) Japanners die helemaal uit hun dak gingen. Ook Tijmen stal de show. De volgende dag (dat is nu vandaag) vertrok hij uit het hotel. Ik heb heerlijk ontbeten met bananen- en bonenbrood dat Mayumi sanzelf gemaakt en uitgedeeld had. Daarna wilden we de winkels in Shibuya onveilig waren, maar die bleken moeilijk te vinden, en degene die we vondenwaren DUUR. Het enige wat ik tot nu toe gekocht heb is een omamori voor mentale en fysieke gezondheid bij de Meiji jingu tempel. Mijn handen zijn nog steeds heilig gezuiverd met het water daar, dus kan ik nu alsnog, dicht in contact met de kami staande, ieder die dit leest zegenen op verzoek van Sarah. ’s Avonds hebben we ontzettend lekker Japanse soba gegeten met mochi erin in mijn geval, aka ZEER kleverige en smaakloze deegpruthompen, maar om de een of andere reden wa het wel zeer goed te eten. Toen kwamen we thuis en heb ik ongeveer een uur met de laptop gevochten (doe ik nu nog steeds) om dit op te kunnen schrijven. Ook heb ik de mensen van de Heiwa Nakajima gesproken, en ipv dat ik eerst naar beppu ga en dan daar over een maand weer moet komen om dag te zeggen, kan ik nu aanstaande woensdag komen.
Oh ja en na het eten hebben we nog een heel
Zo, dat was het droge verslag. Nu ga ik even kijken of ik de foto’s kan uploaden en dan zal ik wat notaties geven van dingen die me opgevallen zijn tot nu toe..,
….
Ok volgens mij is het aan het uploaden.
Juist, mijn waarnemingen (ze kloppen waarschijnlijk niet helemaal of helemaal niet, maar dit zijn indrukken van deze twee dagen)
1. Tokyo is zompig
2. Japanse jongens kunnen in alle vormen van schoonheid voorkomen
3. jongetjes van 5 met schooluniformpjes inclusief hoedje en rugtasje zijn 1 van de schattigste wezentjes OOIT! (ik moet er nog een foto van maken)
4. In Akihabara en Minami senju zijn de mensen niet zo denderend mooi, maar in Shibuya en Shinjuku (vooral Shinjuku) zijn er HELE mooie (en ze letten meestal helemaal niet op dus kun je net zo lang staren als je wilt)
5. Als je een hoge trap afmoet met een sodding zware koffer, moet je wachten tot er een groep jonge sterke Japanners voorbij komt en dan met net dat beetje extra klungeligheid je tocht naar beneden beginnen te worstelen tot één van hen je komt helpen (dit werkt niet altijd want soms staan ze niet eens op voor een krom opaatje met zware tassen dat moet staan in de metro) maar over het algemeen gaat het redelijk goed.
6. 3 westerlingen in Japan trekken behoorlijk wat bekijks, er zijn er niet zoveel als je zou denken.
Juistum, pc doet weer onhandig (zijn er omamori voor laptops?) dus ik ga even vechten. Als jullie dit lezen en de foto’s zien, betekent dat dat het gelukt is (duim voor me) CYAAAA

  • 08 September 2008 - 15:07

    Chris:

    Ziet er naar uit dat de foto's prima zijn doorgekomen :). Gaaf zeg, en fijn dat je het naar je zin hebt daar. Cheers, Chris.

  • 08 September 2008 - 16:10

    Timo:

    TEH COOL! :D
    Niet eerlijk...
    Jij zit in japan :P

    IK WIL OOK!

    Heb je nog een t-shirt gevonden met "Ik ben een domme buitenlander die geen japans kan lezen" Of zoiets?

  • 08 September 2008 - 16:34

    Mam:

    Wat een verhalen! het klinkt allemaal erg gezellig. Ik zou die 5-jarige jongetjes wel willen zien! Fijn dat er vegetarisch eten is en dat je al naar Heima Nakajima kunt!Veel liefsxxxxxxxxxM

  • 08 September 2008 - 17:01

    Sue:

    Woh dat Delfstblauwe jasje is idd echt gruwelijk!:P straalt ubernederland uit, overigens wel echt supervet dat jullie gefilmd werden door zon Jap-zender! Laura en Geert hadden dat ook in Korea, dat is echt lachen, krijg je een kopie?:D oh die wil ik echt graag zien!!! iig have fun, geniet van het vegetarische eten daar, en kwijl erop los! xx

  • 08 September 2008 - 18:07

    Pat:

    Yoo~

    T jasje ziet er meesterlijk uit! Maar zie ik het goed dat je deze foto nog in je kamer thuis hebt gemaakt? Blij te horen dat het goed gaat kwa eten tot dusver. Omamori zijn gaaf heh ^^ en naar mijn weten zijn er ook omamori voor pc en laptops... dat wordt dus ff zoeken meiss :P Miss in kyoto meer geluk?

    Keep on havin' fun!
    Lots and lots of love~

    pat

  • 08 September 2008 - 19:13

    Pappa:

    bij thuiskomst je mooie bericht gelezen. De afterparty ziet er te vet cool swingend uit, ze bewegen zo snel dat je ze niet ziet...? het klinkt alsof je het vreselijk naar je zin hebt, mooi zo! veel liefs and keep up the good work! Ook veel liefs van Niek. Ze gaat overmorgen het ziekenhuis in voor de kruisbandreconstructie.
    Veel liefs en plezier gewenst,
    Pappa
    ps jasje is helemaal te gek, laat ff weten hoe japan erop reageert.

  • 08 September 2008 - 20:55

    Steven:

    LOL! Buitenlanders zijn ook altijd de klos op tv he :P
    zal op APU wel minder zijn... sounds like you be havin' good times though, so keep it up! oh, en bedankt voor de zegening :D

  • 09 September 2008 - 13:17

    Ambertje:

    Omg je lijst van waarnemingen is echt geniaal XD!!!

    ps. Als je nog een vrijgezelle goeduitziende japanner tegenkomt ^_-...............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Alex

Mijn verslag van een jaar studie in Beppu

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 68154

Voorgaande reizen:

05 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: